czerwiec 2019
17181920212223
24252627282930

Gościmy

Odwiedza nas 65 gości oraz 0 użytkowników.

EKONOMiczne Bieszczady.

06 czerwca wyruszyli na wspólną wycieczkę w Bieszczady ekonomiści z trzech zaprzyjaźnionych szkół: Nowego Sącza, Tarnowa i oczywiście z Grybowa – klasa 1 TE z wychowawczynią p. Serafin i p. Ciosek.

Pierwszym punktem programu były Bolestraszyce, a tam Arboretum i Zakład Fizjografii. Zauroczyły nas tam piękne i niespotykane krzewy, drzewa, rośliny, które były idealnym tłem do  sesji zdjęciowej.

Następnie pojechaliśmy w kierunku Przemyśla. Na początku przewodnik zabrał nas na Kopiec Tatarski, z którego mogliśmy podziwiać panoramę Przemyśla i zieloną Ukrainę. Mieliśmy także okazję zwiedzić katedrę przemyską i uroczy rynek, na którym schłodziliśmy się pysznymi lodami. Wieczorem dotarliśmy do Kalwarii Pacławskiej, gdzie był zaplanowany nocleg. Po kolacji mieliśmy okazję zwiedzić Sanktuarium Męki Pańskiej i Matki Bożej Kalwaryjskiej i wysłuchać ciekawej historii klasztoru w wykonaniu jednego z braci franciszkanów. Prawie już o zmroku  udaliśmy się na krótki spacer na wierzę widokową, by zobaczyć granicę Polsko – Ukraińską. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do swoich pokoi  na zasłużony wypoczynek.

Drugi dzień naszej wycieczki zapowiadał się ekscytująco. Pomimo wczesnej pobudki na naszych twarzach pojawił się uśmiech, a pogoda dopisywała. Wyspani i pełni energii ruszyliśmy w kierunku Arłamowa, gdzie mieliśmy spotkać się z reprezentacją piłki nożnej. Oczekiwanie na naszych piłkarzy było męczące, lecz pragnienie spotkania się z nimi było o wiele większe.

I tak po porannych emocjach udaliśmy się na posiłek, żeby nabrać sił przed wyjściem w góry. Po drodze natknęliśmy się na żubry oczywiście w rezerwacie, nawet pozwoliły się sfotografować.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy z Mucznego, małej bieszczadzkiej wsi w kierunku  Bukowego Berda. Trasa przez większość czasu prowadziła do góry lasem, z krótkimi i stromymi podejściami. Po prawie 2 godzinnej wędrówce zobaczyliśmy połoninę w pełnej okazałości. Widoki zapierał dech w piersiach, o mało co a dotarlibyśmy na Tarnicę….

Wyczerpani wieczorem dotarliśmy do Ustrzyk Górnych, a razem z nami burza i deszcz, ale na szczęście nie przeszkodziło to w pieczeniu kiełbasek na ognisku. Niezapomnianym wrażeniem na pewno będzie nocleg w domkach PTTK, co przełożyło się na 100% integrację klasy.

W ostatni dzień wybraliśmy się nad Solinę, gdzie podziwialiśmy największą zaporę w Polsce. Jest to serce turystyczne całego regionu Bieszczad, w którym po górskiej wędrówce można zasmakować miłego orzeźwienia. Po zwiedzeniu zalewu Solińskiego udaliśmy się w podróż powrotną. Podczas drogi powrotnej zahaczyliśmy o McDonald oczywiście.

Julka, Ania i Klaudia.

Zespół Szkół Zawodowych
im. Stanisława Staszica w Grybowie

ul. Armii Krajowej 19
33-330 Grybów

woj. małopolskie

Copyright © Zespół Szkół Zawodowych 2010-2014.