|
Odwiedza nas 25 gości oraz 0 użytkowników.
„Power of Youth” to projekt, którego celem jest mobilizacja młodych ludzi do zaangażowania się w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju-SDGs.
Świat oparty na pokoju i sprawiedliwości oraz zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju to nie tylko idealna wizja przyszłości, lecz także
zobowiązanie podjęte przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2015 r. W ich osiągnięciu wspierają nas Cele Zrównoważonego Rozwoju-SDGs, do realizacji których cegiełkę dodać może również szkoła, wyjaśniając uczniom globalne współzależności i kształtując postawę współodpowiedzialności za otaczający ich świat.
17 Celów Zrównoważonego Rozwoju-SDGs- oraz powiązane z nimi zadania mają na celu osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w trzech wymiarach-gospodarczym, społecznym i środowiskowym.
Polska również przyjęła na siebie to zobowiązanie i aktywnie uczestniczy w realizacji globalnych celów rozwojowych. W imieniu naszego kraju rezolucję podpisał prezydent Andrzej Duda, zaś koordynacyjną rolę objęło Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
Zasadniczym celem projektu Power of Youth jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy uczniów wobec środowiska, przygotowanie ich do podejmowania racjonalnych działań służących ochronie przyrody, poprawie stanu środowiska, dostrzeganiu zagrożeń cywilizacyjnych oraz rozwiązywaniu problemów związanych z ochroną i degradacją środowiska w najbliższym otoczeniu.
Projekt stworzył możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy i pomysłów z obszaru współzależności globalnych i SDGs, wzmacniając jednocześnie wiele umiejętności kluczowych, takich jak: komunikacja, rozwiązywanie konfliktów czy kreatywność. Projekt sprzyjał pogłębieniu wiedzy na temat wyzwań globalnych oraz kształtowaniu postaw szacunku wobec innych i odpowiedzialności za świat.
CELE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU-SDGs
Link do filmu:
Szkoły uczestniczące w projekcie: Chorwacja-szkoła koordynująca, Polska, Włochy, Francja, Turcja, Hiszpania, Portugalia, Słowenia, Grecja.
Nauczyciele uczestniczący w projekcie:
W projekcie realizowano następujące Cele Zrównoważonego Rozwoju
Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia
Cel 4: Dobra jakość edukacji
Cel: 13 Działania w dziedzinie klimatu
Cel: 15 Życie na lądzie
Cel:17 Partnerstwo na rzecz celów
Projekt rozpoczął się we wrześniu, niestety z powodu pandemii koronawirusa nie wszystkie zaplanowane działania zostały zrealizowane.
Wszystkie zadania zawarte w projekcie nauczyciele i uczniowie wykonywali wspólnie.
Po części wprowadzającej, kiedy to uczniowie zostali zaproszeni do Twinspace, stworzono profile uczestników, uczniowie przedstawili swoje szkoły, kraje i miejscowości, z których pochodzą. Następnie przeprowadzono ankietę projektu, burzę mózgów, wybrano logo, przeprowadzono wywiady, przedstawiono SDGs.
W styczniu zadaniem uczniów było rozpoznanie problemów z którymi borykają się ich szkoły oraz znaleźć rozwiązania, aby uczynić ją bardziej zrównoważoną. Wdrożone rozwiązania miały na celu pomóc uczniom wyrabiać nawyki i postawy przyjazne środowisku. Utworzono międzynarodowe zespoły i każdy z nich został obdarzony „mocą” / umiejętnością /,cechę potrzebną do skutecznego rozwiązywania problemów. Zespoły zostały zaproszone do szkół partnerskich, aby rozwiązać problem danej szkoły.
Zespoły komunikowały się na forum. Poszczególni członkowie oferowali rozwiązanie określonego problemu. Rezultatem tego działania był komiks, który później można wykorzystać jako narzędzie w innych szkołach, pomagając uczniom stać się „bardziej ekologicznymi”. Najlepiej wykonane umiejętności zostały nagrodzone cyfrową plakietką (w celu podkreślenia znaczenia uczenia się opartego na umiejętnościach). Każda drużyna musiała stworzyć jedną odznakę.
Następne zadanie to założenie wirtualnego sklepu (sklep internetowy), w którym uczniowie mogli sprzedawać wszystko, co wyprodukowali. Do tego celu użyto podcastów, dzwonków, rozszerzonej rzeczywistości (ZRÓWNOWAŻONY RODZAJ SPRZEDAŻY I REKLAMY)
SDGs szkół:
https://www.thinglink.com/scene/1284490156815941633
- ZSZ GGRYBÓW -SDGs:
https://view.genial.ly/5e3fdbc1a3df2d0fe0d0c5d6/video-presentation-zsz-grybow-an-eco-friendly-school
EBOOK OF COMICS-e-komkisy
https://read.bookcreator.com/MptgYaoBvAMrhsqaPBNlbwExKHx1/Ie19-yiITFqrdVB0hbQ5vw
FOOD RECIPES NO WASTE-przepisy z resztek jedzenia
4. Collaborative Advent calendar- Wspólny adwentowy kalendarz
-https://calendar.myadvent.net/?id=e71a32c512c57e80d4afccdccedf35d8
Collection of digital badges- zbiór odznak
https://spark.adobe.com/sp/design/video/a9609db2-b1da-46a5-bb30-ef6b08b48d30/play
Project collaborative X-mas quiz- Quiz bożonarodzeniowy
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1x3pOgXWDrmyA-SxFxgr2Nyclt2ByHg5utbKUmrwN0maUuw/viewform
ECO-FRIENDLY SHOP-e-sklep z produktami z recyklingu-prace uczniów ze wszystkich partnerskich szkół (wykorzystaliśmy tutaj również bożonarodzeniowe ozdoby uczniów z poprzednich lat oraz dekoracje z warzyw, również wykonane przez naszych uczniów)
https://padlet.com/tonijelavic72/w1o8zdkawfx1
Web-shop- e sklep
http://powerofyouth.wifeo.com/service-shop.html
PRACE NASZYCH UCZNIÓW
https://read.bookcreator.com/8bi116WopCVzy6RLKgVMIoapN9o1/2qHUtN2nRU2Gtl7eIsskIg
Catalogue of products
https://spark.adobe.com/sp/design/video/4dcb6581-e120-4dff-bb82-4b02b9b42099/play
https://spark.adobe.com/sp/design/video/d9823f57-2fa0-4a26-9bc5-b6b393d90184/play
https://spark.adobe.com/sp/design/video/e171786f-1ddf-4608-8952-db70352ab577/play
CAMPAIGN (collection of applicable ideas )-Kampania-zbiór pomysłów
https://twinspace.etwinning.net/90688/pages/page/809074
Nasza prezentacja: „Zero waste-Życie bez śmieci”
https://view.genial.ly/5e3eaeb6a1f6e40fdb0d895d/video-presentation-zero-waste
SDGs in Art & Literature- SDGs w literaturze i sztuce-
Cel 1 i 2: koniec z ubóstwem, Zero głodu-uczniowie przedstawili utwory literackie ze swoich krajów, w których pisarze opisywali nędzę i głód
SDGs 1 i 2 w malarstwie
Link:
https://app.emaze.com/@AOZZRWLCL/tinted-drawing-from-bl-harley
12.Collaborative mind map Coggle on CE- Mapa myśli-ekonomia cyrkularna
https://coggle.it/diagram/XdL6UJL8Um0zUiP4/t/circular-economy
Copyright © Zespół Szkół Zawodowych 2010-2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Administracja: mgr Teresa Lichoń - kontakt