wrzesień 2020
pwścpsn
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Gościmy

Odwiedza nas 33 gości oraz 0 użytkowników.

POWER OF YOUTH

 

„Power of Youth” to projekt, którego celem jest mobilizacja młodych ludzi do zaangażowania się w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju-SDGs.

Świat oparty na pokoju i sprawiedliwości oraz zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju to nie tylko idealna wizja przyszłości, lecz także

zobowiązanie podjęte przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2015 r. W ich osiągnięciu wspierają nas Cele Zrównoważonego Rozwoju-SDGs, do realizacji których cegiełkę dodać może również szkoła, wyjaśniając uczniom globalne współzależności i kształtując postawę współodpowiedzialności za otaczający ich świat.

17 Celów Zrównoważonego Rozwoju-SDGs- oraz powiązane z nimi zadania mają na celu osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w trzech wymiarach-gospodarczym, społecznym i środowiskowym.

Polska również przyjęła na siebie to zobowiązanie i aktywnie uczestniczy w realizacji globalnych celów rozwojowych. W imieniu naszego kraju rezolucję podpisał prezydent Andrzej Duda, zaś koordynacyjną rolę objęło Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.  

Zasadniczym celem projektu Power of Youth jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy uczniów wobec środowiska, przygotowanie ich do podejmowania racjonalnych działań służących ochronie przyrody, poprawie stanu środowiska, dostrzeganiu zagrożeń cywilizacyjnych oraz rozwiązywaniu problemów związanych z ochroną i degradacją środowiska w najbliższym otoczeniu.

Projekt stworzył możliwość wykorzystania w praktyce wiedzy i pomysłów z obszaru współzależności globalnych i SDGs, wzmacniając jednocześnie wiele umiejętności kluczowych, takich jak: komunikacja, rozwiązywanie konfliktów czy kreatywność. Projekt sprzyjał pogłębieniu wiedzy na temat wyzwań globalnych oraz kształtowaniu postaw szacunku wobec innych i odpowiedzialności za świat.

CELE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU-SDGs

 

Link do filmu:

https://youtu.be/0XTBYMfZyrM

Szkoły uczestniczące w projekcie: Chorwacja-szkoła koordynująca, Polska, Włochy, Francja, Turcja, Hiszpania, Portugalia, Słowenia, Grecja.

Nauczyciele uczestniczący w projekcie:

 

 W projekcie realizowano następujące Cele Zrównoważonego Rozwoju

Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia

Cel 4: Dobra jakość edukacji

Cel: 13 Działania w dziedzinie klimatu

Cel: 15 Życie na lądzie

Cel:17 Partnerstwo na rzecz celów

 

Projekt rozpoczął się we wrześniu, niestety z powodu pandemii koronawirusa nie wszystkie zaplanowane działania zostały zrealizowane.

Wszystkie zadania zawarte w projekcie nauczyciele i uczniowie wykonywali wspólnie.

Po części wprowadzającej, kiedy to uczniowie zostali zaproszeni do Twinspace, stworzono profile uczestników, uczniowie przedstawili swoje szkoły, kraje i miejscowości, z których pochodzą. Następnie przeprowadzono ankietę projektu, burzę mózgów, wybrano logo, przeprowadzono wywiady, przedstawiono SDGs.

W styczniu zadaniem uczniów było rozpoznanie problemów z którymi borykają się ich szkoły oraz znaleźć rozwiązania, aby uczynić ją bardziej zrównoważoną. Wdrożone rozwiązania miały na celu pomóc uczniom wyrabiać nawyki i postawy przyjazne środowisku. Utworzono międzynarodowe zespoły i każdy z nich został obdarzony „mocą” / umiejętnością /,cechę potrzebną do skutecznego rozwiązywania problemów. Zespoły zostały zaproszone do szkół partnerskich, aby rozwiązać problem danej szkoły.


Zespoły komunikowały się na forum. Poszczególni członkowie oferowali rozwiązanie określonego problemu. Rezultatem tego działania był komiks, który później można wykorzystać jako narzędzie w innych szkołach, pomagając uczniom stać się „bardziej ekologicznymi”. Najlepiej wykonane umiejętności zostały nagrodzone cyfrową plakietką (w celu podkreślenia znaczenia uczenia się opartego na umiejętnościach). Każda drużyna musiała stworzyć jedną odznakę.

 

Następne zadanie to założenie wirtualnego sklepu (sklep internetowy), w którym uczniowie mogli sprzedawać wszystko, co wyprodukowali. Do tego celu użyto podcastów, dzwonków, rozszerzonej rzeczywistości (ZRÓWNOWAŻONY RODZAJ SPRZEDAŻY I REKLAMY)

 

  1. SDGs szkół:

https://www.thinglink.com/scene/1284490156815941633

 

- ZSZ GGRYBÓW -SDGs:

https://view.genial.ly/5e3fdbc1a3df2d0fe0d0c5d6/video-presentation-zsz-grybow-an-eco-friendly-school

 

  1. EBOOK OF COMICS-e-komkisy

https://read.bookcreator.com/MptgYaoBvAMrhsqaPBNlbwExKHx1/Ie19-yiITFqrdVB0hbQ5vw

 

  1. FOOD RECIPES NO WASTE-przepisy z resztek jedzenia

http://bit.ly/2vHBT2R

 

4. Collaborative Advent calendar- Wspólny adwentowy kalendarz

-https://calendar.myadvent.net/?id=e71a32c512c57e80d4afccdccedf35d8

 

  1. Collection of digital badges- zbiór odznak

https://spark.adobe.com/sp/design/video/a9609db2-b1da-46a5-bb30-ef6b08b48d30/play

 

  1. Project collaborative X-mas quiz- Quiz bożonarodzeniowy

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1x3pOgXWDrmyA-SxFxgr2Nyclt2ByHg5utbKUmrwN0maUuw/viewform

 

  1. ECO-FRIENDLY SHOP-e-sklep z produktami z recyklingu-prace uczniów ze wszystkich partnerskich szkół (wykorzystaliśmy tutaj również bożonarodzeniowe ozdoby uczniów z poprzednich lat oraz dekoracje z warzyw, również wykonane przez naszych uczniów)

https://padlet.com/tonijelavic72/w1o8zdkawfx1

 

  1. Web-shop- e sklep

 

http://powerofyouth.wifeo.com/service-shop.html

 

  1. PRACE NASZYCH UCZNIÓW

https://read.bookcreator.com/8bi116WopCVzy6RLKgVMIoapN9o1/2qHUtN2nRU2Gtl7eIsskIg

 

  1. Catalogue of products

https://spark.adobe.com/sp/design/video/4dcb6581-e120-4dff-bb82-4b02b9b42099/play

 https://spark.adobe.com/sp/design/video/d9823f57-2fa0-4a26-9bc5-b6b393d90184/play

 https://spark.adobe.com/sp/design/video/e171786f-1ddf-4608-8952-db70352ab577/play



  1. CAMPAIGN (collection of applicable ideas )-Kampania-zbiór pomysłów



https://twinspace.etwinning.net/90688/pages/page/809074

 

Nasza prezentacja: „Zero waste-Życie bez śmieci”

https://view.genial.ly/5e3eaeb6a1f6e40fdb0d895d/video-presentation-zero-waste



  1. SDGs in Art & Literature- SDGs w literaturze i sztuce-



Cel 1 i 2: koniec z ubóstwem, Zero głodu-uczniowie przedstawili utwory literackie ze swoich krajów, w których pisarze opisywali nędzę i głód



http://bit.ly/2TtW39I

SDGs 1 i 2 w malarstwie

Link:

https://app.emaze.com/@AOZZRWLCL/tinted-drawing-from-bl-harley 



12.Collaborative mind map Coggle on CE- Mapa myśli-ekonomia cyrkularna

https://coggle.it/diagram/XdL6UJL8Um0zUiP4/t/circular-economy







 

Zespół Szkół Zawodowych
im. Stanisława Staszica w Grybowie

ul. Armii Krajowej 19
33-330 Grybów

woj. małopolskie

Copyright © Zespół Szkół Zawodowych 2010-2014.
Wszelkie prawa zastrzeżone.


Administracja: mgr Teresa Lichoń - kontakt