listopad 2019
18192021222324
252627282930

Gościmy

Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

Wędrówka po Pieninach i średniowiecznych zamkach.

W słoneczny dzień 11 czerwca 2019 roku Szkolny Klub Staszicowski i klasa 3 TŻK, pod opieką p. Katarzyny Kaflińskiej, p. Beaty Gryzło i p. Katarzyny Roli, udali się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą w Pieniny. Wyruszyliśmy pieszo ze Szczawnicy w kierunku Palenicy. Po drodze niemal brakowało nam tchu, a słońce mocno opalało nasze blade ciała.

Na szlaku ćwiczyliśmy swój hart ducha, choć ciągle – pokonując strome wzniesienia- pytaliśmy czy daleko jeszcze. Mijając Palenicę dotarliśmy na Szafranówkę, gdzie solidnie odpoczęliśmy. Od  Szafranówki do najwyższego szczytu Pienin – Wysoka, 1050 m n.p.m. – czekało nas ok 4 godziny marszu, ale też przepięknych widoków na Tatry. Wysoka, dla niektórych okazała się za wysoka, dlatego woleli odpocząć u jej podnóża. Później zeszliśmy do Wąwozu Homole, gdzie schłodziła nas krystalicznie czysta woda, płynącego potoku Kamionka. Po tak intensywnym wysiłku autobus zabrała nas  na posiłek regeneracyjny do Krościenka. Następnie udaliśmy się do Niedzicy, by zachwycać się Zaporą Czorsztyńską, zamkami i ich legendami. Odbyliśmy także rejs statkiem Harnaś po jeziorze Czorsztyńskim z Niedzicy do malowniczych ruin zamku w Czorsztynie. Tam na nas czekało kolejne wzniesienie i schody, a nogi odmawiały posłuszeństwa. Mimo wszystko pokonaliśmy nasze słabości, by poczuć klimat średniowiecznego zamku i podziwiać widok na jezioro, zamek w Niedzicy, Pieniny i Tatry. Po tak intensywnym i pełnym wrażeń dniu, zadowoleni i dumni z siebie, że pokonaliśmy własne słabości, wracaliśmy – delektując się ciszą i klimatyzacją w autobusie – do Grybowa.

Opiekunki Szkolnego Klubu Staszicowskiego

Zespół Szkół Zawodowych
im. Stanisława Staszica w Grybowie

ul. Armii Krajowej 19
33-330 Grybów

woj. małopolskie

Copyright © Zespół Szkół Zawodowych 2010-2014.